Har du teknikproblem med Kulturkortet?
Teknik är underbart, men det kan också vara en liten rackare till träflisa under nageln när det inte fungerar som det ska. Här svarar vi på några av de frågor som har ramlat in i vår digitala e-postlåda den senaste tiden gällande Kulturkortet och vår app.
Varför uppdaterar inte appen med mitt nya Kulturkort?
Det kan ta upp till en timme efter att köpet har gått igenom innan det nya kortet syns i appen. Om det fortfarande inte syns kan du prova att installera om appen. Se alltid till att du har den senaste versionen av vår app.
Varför syns bara ordinarie pris i appen trots att jag är pensionär och ska ha rabatt?
Du behöver köpa ett pensionärskort via hbgkulturbutik.se. När du har köpt ett nytt kort mejlar du till kulturkortet@helsingborg.se för att vi ska kunna makulera ditt gamla kort. Om du använder det fysiska plastkortet måste du komma ner till Dunkers kulturhus för att uppdatera kortet till ett pensionärskort.
Appen bara står och snurrar. Varför kan jag inte logga in?
Prova att starta om appen helt och hållet. Om inte det heller fungerar kan du prova att installera om appen på din mobil. Fungerar det fortfarande inte mejlar du till kulturkortet@helsingborg.se så kontrollerar vi att alla uppgifter finns i din profil.
Som alltid rekommenderar vi dig att kontrollera att ditt Kulturkort är uppdaterat innan du ska använda det. Det här sparar både du och entrépersonalen tid på.