FAQ

Vad kostar appen?

Den här gratis för alla att hämta och använda.

För vilka enheter finns appen?

Kulturkortsappen finns för iOS-enheter (iPhone och iPad) med iOS 14.0 eller senare. Den finns också för dig med Android (telefoner och surfplattor) med Android 5.1 eller senare.

Hämta för iPhone/ iPad här.

Hämta för Android här.

Varför ska jag ladda ned appen när jag har redan har ett kort?

Vi säger som scouterna – ”alltid redo”. Med kortet i telefonen behöver du inte fundera på om du lade ner kortet i plånboken innan du gick hemifrån, eller om du kanske till och med glömt plånboken hemma. Med kortet i appen är du alltid redo för ett kulturbesök oavsett om det är planerat eller spontant.

Kan jag förnya mitt kort i appen?

Ja, du kan förnya ditt kort under din profil, som ligger under Mitt kort i appen. Du kan även förnya ditt kort hos entrén på Dunkers kulturhus.

Om du har förslag eller idéer till appen får du gärna skicka dem till kulturkortet@helsingborg.se

Vad händer om jag inte har BankID för att logga in i appen?

Har du inte BankID kommer du inte att kunna använda kulturkortsappen. Då kan du välja att skaffa BankID i mobilen, detta gör du via din bank. Eller så väljer du att inte skaffa det och då ordnar vi ett fysiskt kort till dig istället. Detta kan vi hjälpa dig med i entrén på Dunkers kulturhus.

Jag har precis köpt ett Kulturkort i entrén på Dunkers kulturhus/ Fredriksdal, varför kan jag inte logga in i appen?

Kulturkortsappen hämtar nyligen sålda eller förlängda kort flera gånger om dagen. Men efter köpet kan du kan behöva vänta en liten stund innan du öppnar upp appen och loggar in med BankID.

SP
Susanne Paulsson